در پی وقوع پنجمین حادثه در یک معدن طی دو ماه گذشته، دادستان با هدف افزایش ایمنی و جلوگیری از تکرار چنین حوادثی، دستور پلمب موقت محل حادثه را صادر کرد و به بررسی مشکلات ایمنی و برخورد با عاملان احتمالی پرداخت.

پنجمین حادثه در معدن طی دو ماه/ مرگ کارگر بر اثر استنشاق گاز در مجتمع مس سرچشمه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، یکی از کارگران مجتمع مس سرچشمه در استان کرمان، حین انجام کار در واحد تغلیظ مجتمع مس سرچشمه دچار گازگرفتگی (اشتنشاق گاز هیدروژن) شده و جان باخت.

از قرار معلوم حادثه گازگرفتگی (اشتنشاق گاز هیدروژن) در ساعت یک بامداد روز پنجشنبه (۱۹ مهر ماه) اتفاق افتاد که در نتیجه آن یک کارگر حدود ۳۰ساله که برای خاموش کردن دو کمپرسور در بالای کارخانه مولیبدن مجتمع ۲ به داخل اتاقک رفته بود، دچار حادثه می‌شود.

به نقل از کارگرانی که در این معدنی مشغول کارند گفته می‌شود این پنجمین حادثه طی دو ماه گذشته در این مجتمع است. در این خصوص دادستان موقتا دستور پلمب محل حادثه تا رفع مشکلات ایمنی برای جلوگیری از تکرار حوادث اینچنینی و برخورد با عاملان احتمالی را داده است.

روز دوشنبه ۱۹ شهریورماه نیز یک کارگر راننده گریدر معدن مس سرچشمه بنام «سیدصادق حسینی‌فر» بدنبال یک حادثه شغلی جان خود را از دست داد. همچنین شامگاه روز (نهم مهر ماه) یکی از کارگران واحد تعمیرگاه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان حین جابجایی بار لاستیک ماشین‌های فوق سنگین دامپتراک بود که ناگهان یکی از لاستیک‌ها از روی لیفتراک رها شده وبه سر وی اصابت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha